מלמדות/ים פילאטיס?      (סליחה על השימוש בלשון זכר מכאן והלאה…)

 

נתקלים בתלמידים/מתאמנים שמסיבות שונות-

  • הקואורדינציה של תרגילים אינה ‘עובדת’ להם?

  • מתקשים ונתקעים בתרגילים מסויימים?

  • למרות הנחיות חוזרות – מתקשים ליישם תיקונים הנוגעים לעבודת המרכז?

  • נפצעים באופן חוזר במפרקי ירך או כתף?

 

אמבודימנט בתנועה, גוף בתנועה, דרך חדשה בתנועה, דרך חדשה לנוע, התפתחות בתנועה, טיפול בתנועה, יציבה דינאמית, לאבאן בארטנייף, להבין תנועה, לימוד שפת גוף, מילכה לאון, סדנאות בשיטת לאבאן, סדנת תנועה, קורס תנועה, ריפוי בתנועה, תקשורת בלתי מילולית

האם אתם מחפשים דרכים נוספות –

  • להבין מה נמצא מתחת לתרגילים אותם אתם מלמדים?

  • להניע את התלמידים/מתאמנים?

  • להבין היכן ומדוע נתקעת התנועה שלהם?

  • תוהים מדוע הם נתקעים דווקא בתרגילים מסוימים ולא באחרים?

  • למצוא דרכים חדשות לשחרר את המקומות התקועים?

  • ללמד את אותו החומר, אבל קצת אחרת?

 

או אולי אתם ‘סתם’ רוצים להבין את הקשר שבין התנועה בשיטת פילאטיס…והחיים?

 

אם עניתם בחיוב על חלק משאלות אלה,

נראה לי שהסדנה הזו היא מה שאתם מחפשים

 

 

במה מדובר?

בסדנה מעשית העוסקת ב- 6 דפוסי תנועה שעליהם מבוססת כל התנועה העכשווית שלנו. הדפוסים האלה נוצרו והוטמעו כשהיינו תינוקות. בסיסם הוא רפלקסים והם מוטמעים במערכת העצבית-שרירית.

המעניין הוא שהם נוכחים עכשיו בתנועתנו כבוגרים ומשפיעים על התנועה היומיומית שלנו וגם על תנועתנו בשיעורי הפילאטיס. הדפוסים משותפים לכולנו, ונמצאים גם אצל תלמידינו.

 

דפוסים אלה יכולים לאפשר לנו ולהם תנועה נינוחה וזורמת, או להוות קושי או מעצור בביצוע תנועה ותרגיל.

הכרות עם דפוסי התנועה והעבודה דרכם מאפשרת זיהוי ושכלול דפוסים “אפקטיביים”, פיתוח דפוסים חסרים ושינוי של דפוסים “לא אפקטיביים”.

 

הבנת הדפוסים, וחשיבותם בארגון הגופני-נפשי מאפשרת למורה כלים להבנה, ושכלול אצל עצמו/ה ואצל התלמידים.

תרגול הדפוסים מאפשר אינטגרציה כלל גופנית המייצרת נינוחות ותנועתיות גדולה יותר – גופנית, מחשבתית ונפשית.

ומה אומרים אנשים שכבר למדו את הקורס?

מה אומרת מורה לפילאטיס שכבר למדה את הקורס?

“הקורס נתן לי כלים. כשאני מלמדת או מאמנת אנשים אני הרבה פעמים נתקעת. אני רואה הרבה תקיעות במפרקים, ואני מנסה, פשוט מנסה תרגילים שנתת, ואני רואה שינוי. אני רואה שמשהו זורם יותר, וההתגייסות של השרירים יותר יעילה, וזה נורא יפה. זה מרענן מאד את מה שאני עושה. זה נותן לי עוד וריאציות ועוד תרגילים.” דנית נתן, מורה לפילאטיס ומאמנת בפילאטיס שיקומי

את זה אמר מורה ליוגה

“אני עושה את הקורס הזה בפעם השנייה. ככל שאני עושה יותר את הקורס יש בזה העמקה ויש הטמעה בתוך הגוף. בפעם הראשונה היכרתי הרבה טווחים שלא הייתי מודע להם בתוך התנועה שלי…איפה יותר קל לי, מה יותר קשה לי. ..הקורס הזה נתן לי הרבה תובנות לתוך העולם של היוגה. לעשות את הדברים שאני רגיל לעשות, אבל מנקודת התבוננות שונה, וזה מביא איכויות מאד אחרות בתוך התנועה. ההסתכלות שלי מאד השתנתה, גם על עצמי וגם על תלמידים, ואני יכול לראות מקומות שקודם היו בצל, ואני יכול לכוון ולתעל אותם לכיוונים חדשים” יניב לוי, מורה ליוגה ומטפל בתנועה

תכנים:

הסדנה תעסוק ב 6 דפוסים של ארגון גופני, מעין סוגים של קואורדינציות הנמצאות בבסיס התרגילים בכל שיטה, כולל בשיטת פילאטיס.

דפוסים אלה מתפתחים מהרפלקסים הראשוניים עוד ברחם, ואחר כך בשנת החיים הראשונה. הם מארגנים את הקשרים העצביים-שריריים, ומלווים אותנו כל חיינו.

בסדנאות נכיר את הדפוסים, נלמד חלק מהרפלקסים הנמצאים ‘תחת’ הדפוסים ודרך התנסויות ותרגולים ייחודיים נלמד כיצד לשחרר מקומות תקועים ולכוונן מחדש את הדפוסים, תהליך הנקרא re-patterning.

 

היכולות הנמצאות בבסיס תרגילים אלה הינן יכולות היסוד של הגוף, ואנו ניישם אותן בתרגילי הפילאטיס.

כמו כן נלמד סידרה של תרגילי יסוד ייעודיים שמטרתם ארגון וזרימה נכונה יותר של תנועה דרך הגוף,

ואשר מסייעים בהעברת תנועה בין מרכז הגוף, בעיקר האגן, לבין הגפיים.

 

חלק חשוב בתרגילים אלה הוא מציאת ליבת העומק של האגן, בדגש על תנועתיות החלק התחתון של האגן.

תרגילים אלה מארגנים את המערכת העצבית-שרירית של הגוף ליצירת תנועה אינטגרטיבית כלל גופנית נינוחה וזורמת, המאפשרת עבודה יעילה יותר.

 

אנו נעסוק בקשר בין עמוד השדרה-אגן-גפיים, במקצבי העברת תנועה ביניהם ובאופן בו מקצבים אלה משפיעים על תנועתנו במקום ובמרחב.

על פי רצון המשתתפים נוכל להכניס גם את ההיבטים האקספרסיביים יותר של התנועה, שגם הם חלק ממי שאתם וממי שמגיע אליכם לשיעורים.

למי מיועדות הסדנאות?

למורים לפילאטיס ומתרגלי פילאטיס, המעוניינים להעשיר את חוויית התנועה, את דרך עבודתם ואת הבנתם את תלמידיהם.

ומה אומרים מי שכבר למדו את הקורס?

מפי מורה לפילאטיס

“הייתה לי סדנה מרתקת שהחזירה אותי לתבונת הגוף שאני אוהבת ככ. תמיד המפגש עם החומרים האלו מחבר אותי למקום של חקר יסודות הגוף וזה המקום שאני הכי אוהבת להיות בו בעולם.. מאז הסתיימה הסדנה ניסיתי את החומרים על אנשים בשיעורים אותם אני מעבירה, והפלא ופלא – הדיבור על הנושא בו עסקנו הפעיל אותם לנוע באופן משוחרר ו”שילדי” יותר.. תענוג. כיף להיפגש ולגעת שוב בנושא הככ מעניין ורלוונטי הזה. ניפגש שוב בוודאות. אדוה, מורה לפילאטיס

מהי שיטת לאבאן-ברטנייף לניתוח תנועה?

שיטת ניתוח התנועה לאבאן-בארטנייף התפתחה מאז שנות השלושים של המאה ה-20 על ידי רודולף לאבאן – רקדן, כוריאוגרף, אמן וחוקר תנועה – ותלמידיו.

השיטה, שהיא רב-תחומית בבסיסה- ממשיכה להתפתח ולהשתכלל כשעקרונותיה מיושמים על ידי אנשי מקצוע בכל העולם בתחומי המחול, התיאטרון, התרפיה,החינוך הגופני ושיטות תנועתיות שונות. השיטה מציעה כלים חדשים ושימושיים להבנה, העמקה ושכלול עבודת המתנועע והמורה. ג’וזף פילאטיס נחשף לעבודתו של רודולף לאבאן באירופה שבין מלחמות העולם והיתה ביניהם הפריה הדדית.

 

מתי?

הסדנה מורכבת מ- 3 חלקים בני 4.5 שעות כל אחד,

חלק א –   קישוריות גופנית – הכרות עם דפוסי הארגון הגופני, מאפייניהם ומשמעותם בתרגילי הפילאטיס

חלק ב’ –   הפעולות הנוירולוגיות, תרגילי היסוד של קישוריות גופנית והאופן בו הם מסייעים בארגון הגוף בתוך שיטת פילאטיס

חלק ג’- ארגון הגוף בעזרת רוטציות וספיראלות – הסודות של העברת כוח דרך הגוף בתנועה המורכבת 

 

היכן?

הסדנאות נערכו בשיתוף פעולה עם מיכל הובר רוטשילד, בעלים ומנהלת סטודיו  Mpilates ברמת השרון. מיכל היא מבכירות מורות הפילאטיס בארץ, רכזת קורס פילאטיס מזרן בבית ספר למאמנים בוינגייט, וחוקרת תנועה עצמאית. רקדנית ויוצרת עצמאית במחול, רקדנית מקצועית לשעבר בלהקת בת-דור ובלהקתו של עידו תדמור. בוגרת בית הספר Polestar Pilates באוריאנטציה שיקומית, בעלת הכשרות המשך שונות בתחום התנועה השיקומית, פיזיולוגיה ואנטומיה.

וכעת גם לומדת את שיטת לאבאן/בארטנייף.

העבודה בקבוצה קטנה, מספר המקומות מוגבל, אל תתמהמהו!!

 

איך נרשמים?

כרגע זה פשוט. אתם נרשמים כדי לסמן את העניין שלכם: 

1. ממלאים את הטופס מטה, ואני אחזור אליכם כשיהיו תאריכים, מקום ועלות.

להתראות בסדנה !!!

מילכה לאון ומיכל הובר רוטשילד

 

מנחה:

מילכה לאון MADS, CMA

מ.א. בתנועה ומחול ממרכז לאבאן בלונדון. מורה בכירה שיטת לאבאן/בארטנייף CMA. מנחה בתנועה סומאטית.

התחילה לתרגל פילאטיס ואשטנגה יוגה לפני כ- 30 שנה, ומאז גם שיטות תנועתיות אלה הן חלק מהרפרטואר.

לימדה במרכז לאבאן, ובקולג’ים למשחק בלונדון. לימדה באקדמיה למחול בירושלים, בשלוחת אוניברסיטת לידס, במגמות מחול ותיאטרון, במרכז סנדסיאל ללימודי קרקס, ועוד. כיום מלמדת סטודנטים לתואר שני בתרפיה בתנועה ואומנויות, בלימודי תואר ראשון במכללת וינגייט. בנוסף מנחה מילכה קורסים פרטיים, אליהם מגיעים מטפלים במגוון תחומי אומנות וגוף, וכן אנשי חינוך ומורים לתנועה למיניה. מלמדת בקורסי הסמכה בשיטת לאבאן מטעם ארגון LIMS העולמי.