אז מה אני מלמדת כשאני מלמדת מחול? הרהורים מעשיים על המושג Embodiment והשפעתו על הוראת המחול במאה ה-21
המחול הינו תחום דעת בו נפגשים הגוף, הנפש והדעת. שלא כמו בתחומי ידע עיוניים, בהם מופרד גוף הלומד מהחומר אותו הוא לומד, במחול החומר מתקיים רק כאשר הוא מבוצע על ידי גוף, אשר חש אותו, תופש אותו, מבין אותו ומרגיש את אשר מבוטא דרכו. כאשר מבצע הרקדן את המחול מתוך מודעות של גוף-נפש-דעת, ניתן לומר שהוא ‘הופך להיות המחול’. זהו רגע של embodiment . אבל מה פירוש מושג זה עבור מורה המחול בסטודיו, מה הקשר למושג ה ‘ידע’ במחול, וכיצד הוא משפיע על דרכי ההוראה? מאמר זה עוסק בנקודת המפגש שבין התנועה והמחול, הידע המחולי ודרכי ההוראה, לאור הניסיון לחנך את הרקדנים לחוויה מלאה ועשירה יותר של הריקוד.
קראו עוד