אז מה אני מלמדת כשאני מלמדת מחול? הרהורים מעשיים על המושג Embodiment והשפעתו על הוראת המחול במאה ה-21

המחול הינו תחום דעת בו נפגשים הגוף, הנפש והדעת. שלא כמו בתחומי ידע עיוניים, בהם מופרד גוף הלומד מהחומר אותו הוא לומד, במחול החומר מתקיים רק כאשר הוא מבוצע על ידי גוף, אשר חש אותו, תופש אותו, מבין אותו ומרגיש את אשר מבוטא דרכו. כאשר מבצע הרקדן את המחול מתוך מודעות של גוף-נפש-דעת, ניתן לומר שהוא ‘הופך להיות המחול’. זהו רגע של embodiment . אבל מה פירוש מושג זה עבור מורה המחול בסטודיו, מה הקשר למושג ה ‘ידע’ במחול, וכיצד הוא משפיע על דרכי ההוראה? מאמר זה עוסק בנקודת המפגש שבין התנועה והמחול, הידע המחולי ודרכי ההוראה, לאור הניסיון לחנך את הרקדנים לחוויה מלאה ועשירה יותר של הריקוד.

קראו עוד

מחשבות על ‘צמיחה עצמית’ – האם היא אפשרית בשיעור המחול המסורתי?

המאמר התפרסם ב”מחול עכשיו” אפריל 2005, ומובא כאן בגרסה מעודכנת. פעמים רבות אני מוצאת את עצמי ‘מגינה’ בלהט על מקומו של המחול בסדר העדיפויות של מערכת החינוך הפורמאלי והבלתי-פורמאלי. בעל פה ובכתב, אני חוזרת על המנטרה בדבר חשיבותו של המחול... קראו עוד

ידע מחולי – מה זה, בשביל מה זה, והקשר למעמדו של המחול כאמנות שוות-ערך

  מאת: מילכה לאון התפרסם ב”מחול עכשיו” יוני 2001 מבוא: צירוף המילים “ידע” ו”מחול” הינו צירוף טעון למדי. מסיבות שונות מתקשה עולם המחול להגדיר את טיב הידע הנלמד ונרכש בתהליך לימוד המחול, את גבולותיו ואת דרכי הערכתו. מעצם עבודתם,... קראו עוד
דילוג לתוכן