טוב, הרבה כבר נאמר על ‘אפקט הפרפר’ בעבר, והוא שימש כותבים ו’מורי דרך’ רבים בשבילי המאבק למען עולם אקולוגי יותר – פיזית וחברתית.
אבל נראה לי שעד כה היה המושג בעיקרו מטאפורי, לפחות מבחינת הבנתנו את ההשפעה של כנפי הפרפר באמאזונס על מישורי השלג בקוטב. לא באמת הרגשנו אותו קרוב מספיק לחזה כדי שיהיה לנו אכפת, עד שהגיעו: גרטה ומאבקה בטייקונים וממשלות לטובת כדור הארץ, השריפות באוסטרליה ומיליוני העצים והחיות שנכחדו בהן -ועדיין זה היה סוג של מטאפורי לרובנו.

אבל עכשיו- עם הקורונה, שאינה מבדילה בין דם לדם, אינה מכירה בגבולות, ונוסעת בכיף לטיולים בעולם בזכות מערכת תובלה גלובאלית משומנת ומתוזמנת – עכשיו כולנו שומעים את משק כנפי הפרפר קרוב לאוזננו.
אין בכוונתי להטיף בעניין הגלובאליות/החברה האנושית/או כל דבר אחר, אלא כמה דברים פשוטים שיאפשרו לנו לשמור על עצמנו חזקים יותר – גופנית ונפשית.

1. לקחת לעצמנו זמן לנשום. כדאי לתרגל בבית, במקום שקט ומאוורר.
לנשום עמוק אל תוך הבטן (להניח יד על אזור הטבור ולשים לב שהיד עולה עם השאיפה ויורדת עם הנשיפה). לשאוף אוויר דרך האף במשך כ- 5-6 ספירות איטיות ונושפים כנ”ל, כשבהדרגה אנחנו רוצים להאריך בעיקר את זמן הנשיפה ל-7-10 ספירות.
נסו להרגיש שבזמן שאיפה אתם גדלים בנפח הפנימי שלכם כאילו יש כדור בתוככם והוא גדל לכל הכיוונים, ובזמן נשיפה- כל הכדור מתכנס ומתרוקן. תנו לו להתרוקן עד הסוף, שחררו את שאינכם צריכים, ובמקום למשוך את האוויר פנימה בחוזקה, הניחו לאוויר להיכנס בדרכו. הוואקום שנוצר בריאותיכם כבר יכניס אוויר פנימה, אל דאגה.

2. חשוב מאד לנוע ולעשות פעילות גופנית ככל הניתן (בעיקר אם אתם בבידוד בבית). תרגילי יוגה, מתיחות ופילאטיס- מצויינים, וכדאי גם להעלות קצת את הדופק עם תרגילים מעט יותר מאומצים כמו הליכה מהירה/ריצה – אפילו במקום, והחביב עלי ביותר, לאחר מעט חימום לקרסוליים – ניתורים במקום במשך כדקה. אפשר להמציא מלא ניתורים שונים, כגון על רגל אחת, מאחת לשתיים, עם סיבובים וכדומה. התחילו בחצי דקה ובהדרגה הוסיפו זמן. כדאי מאד לעשות פעמיים-שלוש ביום. בונוס” לא תאמינו כמה חיוכים ביום יוסיפו לכם הניתורים האלה.

3. אני ממליצה לכם להיכנס לסרטון הזה ולעשות את תרגילי האנרגיה של דונה אידן, תרגילים שאני אישית מתרגלת כבר שנים די רבות, ואשר מעלים מאד הן את עמידות הגוף והן את עמידות הנפש לאתגרים של החיים. דונה אידן היא אישה מדהימה שריפאה עצמה מאתגרים רפואיים יוצאי דופן, ופיתחה דרך עבודה תנועתית-גופנית עם אנרגיות הגוף. סרטון זה הוא בסיס של תרגילי יסוד קלים, וכדאי לתרגל גם אם נראים לכם משונים משהו. אני מתרגלת את דרך העבודה שלה כבר הרבה שנים. ברגע שתלמדו אותם, התרגילים ייקחו לכם 5-6 דקות. לא תצטערו שתרגלתם אותם, וכדאי להתמיד כמה שבועות כדי להרגיש את ההשפעה המבורכת שלהם.

ובינתיים – תהיו לי בריאים.