העולם המופלא של הרפלקסים ואיך יכול להיות שהם אחראים על כישורי הלמידה שלנו?

העולם המופלא של הרפלקסים ואיך יכול להיות שהם אחראים על כישורי הלמידה שלנו?

מאמר זה נכתב בלשון זכר מסיבות של עצלנות ימי הקיץ. מבקשת סליחתכן. למרות הנטייה האנושית העכשווית שלנו לראות כל אדם כנזר הבריאה – יחיד ומיוחד, יש בנו הרבה הרבה יותר מן המשותף מאשר מן המיוחד והשונה.     גם בעידן הפוסט-מודרני, בני אדם עדיין נוצרים על ידי מפגש בין...
סומטיקה כאן ועכשיו

סומטיקה כאן ועכשיו

מה זה סומטיקה? מהי תנועה סומטית? איך היא קשורה אליך ומהם יתרונותיה בהקשר של התפתחות רגשית, מניעת כאב ותנועה קלה וזורמת.

על החירות לנשום

על החירות לנשום

ביום שלישי, כשאנו התעסקנו בבחירות לכנסת בפעם המי יודע כמה, עם כל הסחי והגועל- הלך לעולמו עדו גינת, איש יקר, שהיה תלמיד תנועה ושותף לתנועה של אנשים רבים בארצנו הקטנה.     עדו נגע בליבם של רבים עם החיוך העדין שלו, כחול עיניו, יכולת ההקשבה הנדירה והשובבות...
אוריינות תנועתית – מה זה ולמה זה חשוב לנו?

אוריינות תנועתית – מה זה ולמה זה חשוב לנו?

אוריינות גופנית, שהיא השליטה במיומנויות תנועה ותקשורת מורכבות המבוססות על אבני הדרך התנועתיות הראשוניות, מספקת לילד את ההנאה הבאה מהביטחון שהגוף יעשה את רצונו. זו ההגדרה הקוגניטיבית לתחושה ולחוויה הפנימית של “אני יכול/ה לעשות את זה!”.

כיצד תחזירו לחיים שלכם את ה”כן” שלקחה הקורונה, ולמה בכלל זה קרה לנו?

כיצד תחזירו לחיים שלכם את ה”כן” שלקחה הקורונה, ולמה בכלל זה קרה לנו?

מבחינה התפתחותית, אנו אומרים “לא” לעולם, לפני שאנו אומרים “כן”. כמה הישרדותי, מעניין וקריטי לשלומנו הגופני, הבריאותי, הנפשי, ההתנהלותי ואפילו החשיבתי. הבעיה היא, שבשנה האחרונה חזרנו למצב הישרדותי בו אנו אומרים קודם כל “לא” לסביבה, ומצב זה נותן בנו את אותותיו.

להסתכל אל מעבר לאופק  – כרוניקה של השתנות גופנית ורגשית

להסתכל אל מעבר לאופק – כרוניקה של השתנות גופנית ורגשית

המבט אל האופק הינו קריטי לשיווי המשקל התנועתי והרגשי ומחשבתי שלנו. כל מי שהתנסה פעם בשיעור בלט, או סתם בריצה על צינור או הליכה על חבל (או שאר אימוני נינג’ה רחמנא ליצלן…) – יודע שעל מנת לשמור על שיווי המשקל יש…

על יעילות תנועתית והיכולת ‘להשקיע עצמך’ במעשיך – מרשימותיה של שחיינית שמחשבת מסלול מחדש

על יעילות תנועתית והיכולת ‘להשקיע עצמך’ במעשיך – מרשימותיה של שחיינית שמחשבת מסלול מחדש

הפוסט הזה נכתב במים. ממש כך; תוך כדי שחיה. הוא קצת ארוך ורטוב, אבל למרות מה שנראה – הוא לא על שחייה אלא על החיים, גם שלך.   לפני מיליון ואחת שנים, כשהייתי בכיתה ד’, אני חושבת, הבנתי שאני צריכה לעשות משהו כדי ללמוד לשחות ‘כמו שצריך’.  ...
בתוך בריכת האור

בתוך בריכת האור

בשיטת לאבאן/בארטנייף פיתחה אירמגארד בארטנייף דרך עבודה ותרגילים ספציפיים, המבוצעים על הרצפה. מטרת התרגילים היא להחזיר אותנו לתנועה מלאה יותר במרחב, יעילה, נינוחה ואינטגרטיבית יותר לגוף ולנפשו. התרגילים מפעילים את הקשרים השונים שבין חלקי הגוף ומרחיבים את רפרטואר התנועה שלנו. לאחר שלב ההתמסרות, מגיע שלב התרגול המרחיב טווחי תנועה ולב.

להאט את עצמי לדעת

להאט את עצמי לדעת

ההאטה מאפשרת לנו לבחור בכל רגע היכן אנו רוצים לשים את תשומת הלב שלנו, ואז מתארגנת מערכת העצבים בהתאם. שינוי דפוס תנועה ורגש הינו קודם לכל שינוי נוירולוגי; שינוי של האופן בו מערכת העצבים חווה את הסביבה ומגיבה באמצעות שליחת אותות חשמליים לחלקי הגוף ולשרירים. המשוב החוזר אל המוח מקבל משמעות דרך תשומת הלב וחוזר חלילה